ראשי       מבזקים       צ'אט       שירותים       צור קשר     נא לעיין בדבר המנהל לפני כתיבה בפורום.  

פרש

"סקירה- מטוסי הסילון של בואינג. (שלישית בסדרה)"
אשכול בארכיון - לקריאה בלבד
האשכול הקודם | האשכול הבא
קבוצות דיון תעופה אזרחית סקירה- מטוסי הסילון של בואינג. (שלישית בסדרה)
גרסה להדפסה   שלח לחבר  
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
03.07.04, 01:43
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   סקירה- מטוסי הסילון של בואינג. (שלישית בסדרה) 
 
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 03.07.04 בשעה 01:46
 
Boeing 737-100\200

ה 737 פותח כמטוס נוסעים קטן ובעל טווח קצר כדי להשלים את סדרות ה 707,720 ו 727 (ראו סקירות נפרדות).כאשר הוכרז בפברואר 1965 תוכנן להכיל בין 60 ל 85 נוסעים, אבל לאחר התיעצות קצרה עם Lufthansa, הלקוחה הראשונה, הוחלט לפתח גרסא בעלת 100 מושבים. לא סתם הוצמד לו הכינוי BB, או Baby Boeing.

טיסת הבכורה של ה 737-100 הייתה ב 9 לאפריל 1967 והוא נכנס לשירות בפברואר 1968, למרות שבאותו הזמן הפיתוח של ה 737-200, הגרסא המוארכת בכ 1.93 מטר היה בשלבים די מתקדמים. ה 737-200 טס לראשונה בשמיני לאוגוסט 1967. פותחו גם גרסאות 200c (היסיבה) ו 200qc, יסיבה המאפשרת שינויי הקונפיגורציה באופן מהיר יותר.

גרסאת ה 200Advanced שהופיעה ב 1971, הציגה שיפורים אווירודינמיים.

נתונים וביצועים 737-100 (בסוגריים 737-200 אם שונה. קיימות הרבה אופציות. בחרתי לרשום את החזקים ביותר))

מנועים - שני טורבו-מניפה Pratt & Whitney JT8D7 בעלי הספק 6,350 ק"ג כל אחד. (שני Pratt & Whitney JT8D17R בעלי הספק 7,892 ק"ג כל אחד).
מהירות מירבית - 943 קמ"ש.
מהירות שיוט חסכנית - 852 קמ"ש (796).
טווח עם מיכלים מלאים - 2,855 ק"מ.

מוטת כנף - 28.35 מטר.
אורך - 28.67 מטר (30.53).
גובה - 11.29 מטר.
שטח כנף - 91.1 מטר מרובע.

קיבולת - 100 בסידור של מחלקה אחת (115)

ה 737 הראשון שנכנס לשירות, שנות ה60 המאוחרות.

737-200 של אל על.

בהמשך אני אעלה סקירה על הגרסאות הבאות (כתגובות לאשכול זה).



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה

נושא מחבר תאריך הודעה מספר
סקירה- מטוסי הסילון של בואינג. (שלישית בסדרה) DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 03.07.04 הצג הכל
  אני אישית אוהב את ה-737 הכי פחות philosopher 03.07.04 1
     גם לטורנדו הבריטי יש מהפכי דחף DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 03.07.04 2
  737-300 DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 03.07.04 3
  737-400 DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 03.07.04 4
  737-500 DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 04.07.04 5
  737-600/700 DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 04.07.04 6
  737-800/900 DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית 05.07.04 7

לובי | לפורום | האשכול הקודם | האשכול הבא
philosopher
חבר מתאריך 28.6.04
7 הודעות
03.07.04, 02:25
לחץ לשליחת EMail למשתמש לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   1. אני אישית אוהב את ה-737 הכי פחות 
בתגובה להודעה מספר 0
 
   עבר עריכה לאחרונה בתאריך 03.07.04 בשעה 02:29
 
מכל סדרת ה-7x7. טווח קטן, מהירות קטנה (ה-737 הוא עד כדי כך underpowered, שמהירות השיוט שלו קטנה בעשירית מאך שלמה מזו של 74/6/77) וגודל קטן לא עושים לי את זה - אך כמובן, אני זוכר שזהו מטוס חשוב מאוד ובעל מאפיינים כלכליים טובים לחברות המפעילות אותו.

דרך אגב, אנקדוטה לגבי אותם המנועים המאורכים שניתן לראות בתמונות - כפי שנכתב, מנועי JT8D מתוצרת פראט אנד ויטני:
מטוס הקרב השבדי Viggen, שפותח על ידי סאאב בשנות ה-60' של המאה ה-20, למעשה השתמש ב-JT8D בתור ליבת מנוע הטורבו מניפה שלו - שימוש מאוד מעניין במנוע מסחרי למטוס צבאי. היה זה מנוע המצויד גם במבער אחורי וגם במהפך דחף (reverser). הוא הפיק 26,029 ליברות עם AFTB מלא. המבער האחורי נדרש, כמובן, מכיוון שזה מטוס קרב; ואילו הרברסר נדרש כדי שהויגן יוכל לנחות על מסלולי הכבישים שהוכשרו ברחבי שבדיה כדי לשמש כמנחתי חירום (אפילו בנו דת"קים ליד אותם קטעי כביש) - למקרה של מלחמה גרעינית, בה יהרסו הבסיסים האוויריים הרגילים.
מה יש להגיד, מטוסים מעניינים יצרו השבדים.

בברכה,
אסף


לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
03.07.04, 02:33
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   2. גם לטורנדו הבריטי יש מהפכי דחף 
בתגובה להודעה מספר 1
 
(אם בא לך אפשר להמשיך את זה בפורום השכן )



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
03.07.04, 03:10
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   3. 737-300 
בתגובה להודעה מספר 0
 
Boeing 737-300

בואינג הכריזה פיתוח סידרת ה 300 במרץ 1981. בתחילה נראה היה שסידרת ה 300 תיהיה בסה"כ גרסא מוארך של ה 200, אבל לבסוף בואינג החליטה שהיא תשנה גם את זוג המנועים למנועי הטורבו-מניפה CFM International CFM56 בכדי להפחית את צריכת הדלק וכדי להתאים את המטוס החדש למגבלות הרעש החדשות שהונהגו באותה עת שהנהיג ה ICAO, International Civil Aviation Organisation.

בנוסף, גרסאת ה 300 בעלת גוף מוארך בכ 2.64 מטר. היא גם חולקת 80% תאימות ב Airframe עם סידרת ה 200, מה שעזר מאוד בתחזוקת המטוס בחברות שכבר הפעילו את הגרסא הקודמת. מספר שינויים אווירודינמיים הוכנסו בשביל להגביר אפילו יותר את חיסכונו של המטוס, כגון מדפי שפת התקפה חדשים וסנפיר גבי (המחבר בין מייצב הכיוון לגוף המטוס). שיפור אחר כלל צורת בית מנוע שטחית יותר וכן-נסע קדמי גבוה יותר כדי להקטין את הסיכון של פגיע במנוע.

ה 737-300 המריא לראשונה ב 24 לפברואר 1984, והמטוסים הראשונים נמסרו בנומבר אותה השנה.

שימו לב לצורה האליפטית של בתי המנוע:

ולמבנה מייצב הכיוון:

נתונים וביצועים

מנועים - שני טורבו-מניפה CFM International CFM563B2 בעלי הספק של כמעט 10,000 ק"ג כל אחד.

מהירות שיוט מירבית - 908 קמ"ש, לטווחים ארוכים 794 קמ"ש.
טווח עם 128 נוסעים וכמות דלק סטנדרטית - 3362 ק"מ, כמות דלק מירבית 4973 ק"מ.

מוטת כנף - 28.88 מטר.
אורך - 33.40 מטר.
גובה - 11.13 מטר.
שטח כנף - 105.4 מטר מרובע.

קיבולת - 128 בתצורה סטנדרטית של שתי מחלקות. 8 במחלקת Premium ו 120 במחלקת תיירים.
141 בתצורת מחלקת תיירים בלבד.

תצורה סטנדרטית:
http://uploaded.fresh.co.il/2004/07/03/791107.bmp

תמונות: www.airliners.net



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
03.07.04, 18:01
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   4. 737-400 
בתגובה להודעה מספר 0
 
Boeing 737-400


בואינג הכריזה שהיא מפתחת גרסא מוארכת של סידרת ה 300 ביוני 1986. ה 737-400 פותח כמטוס בעל קיבולת של 150, ויועד להחליף את הבואינג 727. היתרון הגדול של ה 737-400 (ולמעשה רוב משפחת ה 737) הוא שיש להם אחוזי תאימות גבוהים במיוחד, כך שחברות שכבר מפעילות מטוסים קודמים מהסידרה יכולות לרכוש מטוסים מהדור החדש ללא הוצאות נוספות שהיו לה לולא היו אלה מטוסים חדשים לגמרי.

השינוי הגדול ביותר על-פני ה 737-300 הוא גוף הארוך יותר ב 3.05 מטר (מקטע באורך 1.83 מטר נוסף לפני הכנף, ו 1.22 מטר נוספו מאחוריה). הארכה זו איפשרה להגדיל את מספר המושבים עד ל 188. מכיוון שמשקל המטוס גדל, הוחלפו המנועים במנועי CFM56 חזקים יותר. קיימים גם כמה שינויים מזעריים, כגון הוספת מגן קטן מתחת לזנב המטוס בשביל להגן עליו בהמראות (Tail Strike) ובנחיתות כשהטייס מציף יותר מידי (Over-flaring).

ה 737-400 טס לראשונה ב 19 לפברואר 1988 והמטוס הראשון נכנס לשירות באוקטובר אותה השנה, בחברת התעופה Piedmont.

N404US
MSN: 23886/1487, ה 737-400 הראשון שנבנה.


נתונים וביצועים

מנועים - שני טורבו-מניפה CFM International CFM563B2 בעלי הספק 9,979 ק"ג כל אחד, או שני טורבו-מניפה CFM International CFM563C1 בעלי הספק 10,659 ק"ג כל אחד.

מהירות מירבית - 012 קמ"ש.
מהירות שיוט מירבית - 813 קמ"ש.
טווח מירבי עם מטעד מלא - 4,005 קמ"ש.
טווח אופייני עם 146 נוסעים - 3,630 קמ"ש.

מוטת כנף - 28.80 מטר.
אורך - 36.45 מטר.
גובה - 1.13 מטר.
שטח כנף - 105.4 מטר מרובע.

קיבולת - 146 מושבים בסידור של שתי מחלקות (8 Premuim, 138 בתיירים). 159 מושבים בסידור של מחלקה אחד עם מרחק של 81 ס"מ בין שורה לשורה, ומספר מקסימלי של מושבי 188.



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
04.07.04, 13:54
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   5. 737-500 
בתגובה להודעה מספר 0
 
Boeing 737-500

ה 737-500 הוא הקצר ביותר במשפחת מטוסי הדור השני של ה 737 (300/400/500).

737-500 של Sabena, יולי 1991.

ה 737-500 בעצם 737-300 קצר יותר, באורך של ה 737-200, אבל יותר חסכני בדלק וחולק אחוזי תאימות די גבוהים עם ה 300/400.

בדומה ל 300 ו 400, ה 500 מונע בזוג מנועי CFM International CFM56. בגלל שכל דגמי הדור השני (300/400/500) חולקים את אותם המערכות האוויוניות ובעלי אחוזי תאימות מהחינת מבנה ה Airframe שלהם, הם חוסכים לחברת תעופה שמפעילה שניים או יותר דגמים מן המשפחה זו בהוצאות.

אורכו של ה 737-500 הוא 31.01 מטר, בהשוואה ל 30.53 של ה 737-200.

ה 737-500 טס לראשונה ב 30 ליוני 1989, והשיג את רישוי ה FAA ב 12 לפברואר 1990, והמטוס הראשון נכנס לשירות מאוחר יותר באותו החודש.

נתונים וביצועים

מנועים - שני טורבו-מניפה CFM International CFM563B1 בעלי הספק 8,000 ק"ג כל אחד, או CFM International CFM56-3C-1 בעלי הספק 9,000 ק"ג.

מהירות שיוט מירבית - 912 קמ"ש.
מהירות שיוט חסכנית - 795 קמ"ש.
טווח סטנדרטי עם כמות נוסעים מירבית - 2,815 ק"מ.

מוטת כנף - 28.88 מטר.
אורך - 31.01 מטר.
גובה - 11.13 מטר.
שטח כמף - 105.4 מטר מרובע.

קיבולת - סידור אופייני בשתי מחלקות - 108 (8 בראשונה, 100 בתיירים). 132 בסידור של מחלקת תיירים בלבד.



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
04.07.04, 18:21
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   6. 737-600/700 
בתגובה להודעה מספר 0
 
עבר עריכה לאחרונה בתאריך 04.07.04 בשעה 18:26
 
Boeing 737-600/700

737-600

סדרות ה 600 וה 700 הן הקטנות ביותר במשפחת ה"דור הבא" של ה 737, ה 600/700/800/900.

במסגרת השינויים הרבים, משפחת ה"דור הבא" משתמשת במנועי ה CFM56-7B היעילים יותר. לכנף יש מיתרר, מוטה ושטח גדולים יותר, וגם משטחי הזנב גדולים יותר. כנפוני קצות הכנף (בגודל של כ 2.4 מטר) שפותחו לראשונה לגרסאת ה BBJ, Boeing Buisness Jet מוצעים כאופצייה ב 737-700 (וגם ב 800 שאני אפרט עליו מאוחר יותר).

המנועים והכנף החדשים מאפשרים למטוס מהירות לשייט במהירויות של 0.80 מאך. שינויים נוספים שבוצעו במטוס כוללים פאנל EFIS,Electronic Flight Information System בסגנון של ה 777 עם שישה מסכי LCD.

בתחילת הפרוייקט (נומבר 1993) משפחת "הדור הבא" הייתה ידועה כ 737X. ה 737-700 היה החבר הראשון במשפחה זו שפותח, והוא מבוסס על ה 737-300, בעוד ה 600 מבוסס על ה 737-500.

טקס הגלילה של ה 737-700 היה ב 7 לדצמבר 1996, והוא השיג את רישוי ה FAA ב בנומבר 1997. המטוס הראשון מסדרה זו נכנס לשירות (עם Southwest האמריקאית) לאחר כחודש. העבודה על ה 737-600 החלה במרץ 1996, והמטוס הראשון מסדרה זו טס ב 22 לינואר 1998, והראשון נכנס לשירות (עם SAS הסקנדינבית) בספטמבר אותה השנה.

737-600 של SAS

737-700 של אל על

737-700 עם כנפוני קצות כנף של Southwest

נתונים וביצועים (בסוגריים , 737-700, אלא אם כן מצויין אחרת)

מנועים - שני טורבו-מניפה CFM56-7B18 בעלי הספק 8,845 ק"ג כל אחד (CFM56-7B20 בעלי הספק 9,344 ק"ג כל אחד).

מהירות שיוט אופיינית - MACH 0.785
737-600 - טווח עם 110 נוסעים 2,480 ק"מ.
737-700 - טווח עם 126 נוסעים 2,852 ק"מ.

מוטת כנף - 34.31 מטר.
אורך - 31.24 מטר (33.63 מטר).
גובה - 12.57 מטר (12.55 מטר).
שטח כנף - 125 מטר מרובע.

קיבולת - 110 מושבים בסידור של שתי מחלקות או 132 במחלקה אחת (126 בשתי מחלקות ו 149 במחלקה אחת).



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה
DeepSpaceצל"ש בפורום תעופה אזרחית
חבר מתאריך 23.9.03
1945 הודעות
05.07.04, 14:31
לחץ לשליחת הודעה פרטית למשתמש לחץ להצגת פרופיל המשתמשלחץ להוספת משתמש זה לרשימת החברים שלך לחץ להוספת המשתמש לרשימת הICQ שלך  
   7. 737-800/900 
בתגובה להודעה מספר 0
 
Boeing 737-800/900

737-900

סדרות ה 800 ו ה 900 הן הגדולות ביותר במשפחת ה 737. בשונה מסדרות קודמות של ה"דור הבא" (600/700/800/900), ה 800 וה 900 בעלות גוף ארוך יותר, מה שמקפיץ את הקיבולת ל 189 בסידור של מחלקה אחת, לעומת 100 מושבים ב 737-100.

כמו ה 600/700, ה 800/900 משתמשים במנועי ה CFM56-7B, כנף גדולה יותר, משטחי זנב גדולים יותר ותא הטייס EFIS עם שישה מסכי LCD, וקיימת אופציה ל HUD, Head Up Display, תע"ל. כמו-כן, גנפוני קצות-כנף מוצעים כאופציה ב 800.

לפני תחילת הפרוייקט, בחמישי לספטמבר 1994, ה 737-800/900 היה ידוע כ 737-400X Stretch. ביחס ל 400, ה 800 ארוך יותר ב 3.02 מטר, ובעל קיבולת של 142 עד 162 בסידור אופייני של שתי מחלקות, וגם הטווח שלו ארוך יותר. הטיסה הראשונה שלו הייתה ב 31 ליולי 1997, והמטוס הראשון הועבר ל Hapag Lloyd הגרמנית באפריל 1998.

ה 737-800 השני שנמסר ל Hapag Lloyd

737-800 של אל על

737-800 של Varig עם כנפוני קצות-כנף

פרוייקט ה 737-900 התחיל בעשירי לספטמבר 1997. נוספו לו שני מקטעים, אחד באורך 1.57 מטר לפני הכנף ו 1.07 מטר מאחוריה, הקפיצו את הקיבולת ל 177 בסידור של שתי מחלקות. הטיסה הראשונה הייתה בשלישי לאוגוסט 2000, והמטוס הראשון הועבר ל Alaska Airlines ב 15 למאי 2001.

ה 737-900 הראשון שנמסר ל Alaska Airlines ממריא מסיאטל ב 29 למאי 2001.

נתונים וביצועים (737-900 בסוגריים)

מנועים - שני טורבו-מניפה CFM56-7B24 בעלי הספק 10,976 ק"ג כל אחד (CFM56-7B26 בעלי הספק 11,929 ק"ג כל אחד).

מהירות שיוט אופיינית - 0.785 MACH.
גובה שיוט מירבי - 41,000 רגל
טווח סטנדרטי עם 162 נוסעים - 3,585 ק"מ (טווח סטנדרטי עם 177 נוסעים - 3,815 ק"מ).

מוטת כנף - 34.31 מטר.
אורך - 39.47 מטר (42.11 מטר).
גובה - 12.55 מטר.
שטח כנף - 125 מטר מרובע.

קיבולת - 162 בסידור אופייני של שתי מחלקות, 189 בסידור של מחלקה אחת (177 בסידור אופייני של שתי מחלקות, 189 בסידור של מחלקה אחת).



"If the Palestinians put down their weapons today, there would be no more violence. If the Israelis put down their weapons today, there would be no more Israel"

"The fighter is not what counts, it's the one who's flying it that matters!"

http://anti-dissention.2ya.com - גם אני שונא סרבנים

לראש ההודעה | מחק תגובה | דווח למנהל הפורום | הפוך כיוון תצוגה

מחק | העבר לפורום אחר | מחק תגובות לובי | לפורום | האשכול הקודם | האשכול הבא


© כל הזכויות שמורות לFresh.co.il
.